Diabetes: Riziv-campagne zet aanbod van terugbetaalde zorg

Diabetes: RIZIV-campagne zet aanbod van terugbetaalde zorg in de kijker

Beste,

Op 18 november lanceerde het RIZIV een communicatiecampagne gericht op “terugbetaalde oplossingen en zorg” zonder stigmatisering en taboes, met als slogan: “We kunnen niet alles in het leven controleren… maar diabetes WEL”.

Deze campagne richt zich op vier belangrijke doelgroepen:

– Het grote publiek, vanwege de stijgende prevalentie van diabetes, ook bij jongere leeftijdsgroepen.

– Personen die recent de diagnose diabetes hebben gekregen, met de nadruk op de voordelen van het nieuwe opstarttraject.

– Huisartsen, die een centrale rol spelen in de zorg rondom diabetes.

– Alle andere zorgverleners die betrokken zijn bij diabeteszorg, ter ondersteuning bij het navigeren door het vergoede zorglandschap.

 

Meer informatie in het uitgebreide nieuwsbrief van het RIZIV: Diabetes: RIZIV-campagne zet het aanbod van terugbetaalde zorg in de kijker | RIZIV